英語で日記を書いてみる_2020年5月16日の記録

今日私は義父から英語を教わろうと考えていました。

Today, I was thinking of teaching English from my father-in-low.

しかし、色々なことがあり、結局私は私の娘から英語の発音を教わりました。

But a lot of things happened, and evetually I was taught how to pronunce English by my daughter.

彼女は近所のお友達のママさんから英語を教わっています。

She was taught English by a neighbor's friend's mom.

そのため彼女はとても良いアメリカ英語の発音を持っています。

That's why she has a verry good pronunciation of American English.

私が彼女から教わったのは以下の文章の発音です。

What she taught me was the pronunciation of the fllowing these sentences.

"This is Biscuit.

 Biscuit is small.

 Biscuit is yellow."

私は最初に「th」の発音でつまづきました。

I first stumbled over the pronunciation of the "th".

次に、「Biscuit」の「cuit」の部分でつまづきました。

Next, I stumbled on the "cuit" part of "Biscuit".

3番目に「small」の「ll」の部分でつまづきました。

I stumbled on the "ll" part of "small" in the third.

私が最後につまづいたのは「yellow」でした。

The last thing I stumbled upon was "yellow".

私は「ll」から「ow」へのつなぎ方を覚えることに苦労しました。

I had hard time remembering how to connect "ll" to "ow".

おしまい。

the end.